Audiofrenzy
Privacy beleid
We houden uw privé-gegevens privé
We doen er alles aan om uw privégegevens ook echt privé te houden. Wanneer u iets bij ons bestelt, wilt u natuurlijk geen pottenkijkers die er met uw persoonsgegevens vandoor gaan. Gelijk heeft u.
We vragen wel gegevens van u, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken leest u hieronder. Ook ziet u direct wat uw rechten zijn, wie toegang heeft tot uw data en hoe lang we uw gegevens bewaren.
Privacy FAQ
Volgens de privacywetgeving moeten wij aangeven welke ‘juridische gronden’ wij hebben om uw gegevens te gebruiken. Wij hebben gegevens van u nodig, vanwege de contractuele afspraken tussen u en Audiofrenzy, zoals uw aankoop van een product of uw recht op garantie. Dit is het geval bij:
-
Bestellen & pre-order
-
Bezorging
-
Retour & reparatie
-
Verhuur
-
Inruil & Tweedekans
-
Contact met onze klantenservice
Daarnaast kunnen we uw gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan uw privacy. Dit geldt voor:
-
Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
-
Contact met onze klantenservice
-
Bezoek van de website van Audiofrenzy
-
Account
-
Nieuwsbrief & e-mail
-
Persoonlijk advies
-
Acties
-
Social media
We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om uw gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heeft u ons zelf toestemming gegeven om uw gegevens te gebruiken, zoals wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden wij allemaal netjes bij.
We geven uw gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorg partners, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, betaalpartners, handelsinformatie bureaus, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen.
Onze bezorg partner moet tenslotte uw bestelling afleveren op het juiste adres en het is fijn als een reparateur bijvoorbeeld bij u thuis langskomt om uw koelkast te maken. En niet per ongeluk bij de buren met een werkende koelkast op de stoep staat. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we u persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van uw interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die van ons toegang krijgen tot uw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om u een dienst te leveren namens Audiofrenzy. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van uw gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Hier leest u meer over in ons cookie statement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen uw gegevens nooit aan derden.
We slaan uw gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Oost west, thuis best: daarom worden uw gegevens bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat uw privacy op een passende manier beschermd blijft.
Voor een aantal landen is dit officieel vastgesteld. Sommige Amerikaanse partijen hebben zich geregistreerd onder het Privacy Shield dat voldoende bescherming biedt. Of we werken met officiële modelcontracten die speciaal zijn opgesteld om uw privacy te waarborgen.
We bewaren en gebruiken uw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van u hebben. Of gebruiken we uw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van uw bestelling.
Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we uw gegevens verwijderen. Dit zijn ze:
Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 30 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
Camerabeelden van onze winkels bewaren we niet langer dan 4 weken. Tenzij we iets verdachts zien dat we verder moeten onderzoeken of de beelden langer bewaard moeten worden vanwege een andere wettelijke verplichting.
Inactieve klant accounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. U moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld uw garantie verloopt.
Als u uw product door Audiofrenzy laat repareren of vervangen, bewaren we uw melding en contactgegevens 7 jaar. Daarna gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Als u zich ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Als u op een gegeven moment beslist dat u de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van uw verzoek. De mails die u van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. U hoeft dus niet bang te zijn dat u vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.
Uiteraard blijft u de baas over uw gegevens. Wilt u gratis inzage krijgen in uw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wilt u uw gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of uw e-mailwensen aanpassen? Geen probleem. U kunt dit zelf doen in uw Mijn Audiofrenzy-account. Of u laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kunt u ook bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens voor marketingdoeleinden, de uitkomst van de krediet check als u iets bij ons huurt, of aangeven dat u vindt dat uw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. Wilt u uw gegevens door ons laten overdragen aan een andere partij? Ook dat kan. Stuur uw verzoek per post of e-mail en wij maken het in orde.
Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. Dat doet u in uw Mijn Audiofrenzy-account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wilt u helemaal geen cookies meer? Ook dat kunt u zelf regelen. Lees in ons cookie statement hoe u dat doet.
We willen zeker weten dat u écht uw zelf bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van u vragen om uw identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.
Heeft u vragen of klachten?
Voor vragen of klachten over uw gegevens en de bescherming van uw privacy kunt u contact opnemen met de directie van Audiofrenzy. Dit kan via onderstaande gegevens, of via onze contactpagina.
Mailen:
klantenservice@audiofrenzy.nl
Schrijven:
Audiofrenzy B.V.
Hoenderstraat 2
6211 EL Maastricht
Nederland
Wanneer u niet tevreden bent over hoe Audiofrenzy omgaat met uw privacy kunt u contact opnemen met de privacy-autoriteit.
INRUIL MOGELIJK
Ruil oude apparatuur bij ons in
OMRUILGARANATIE
30 dagen bedenktijd
DESKUNDIG ADVIES
Altijd onafhankelijk advies